Magdalena Anna Sakowska

Weźmy to na warsztat

Warsztat pisarza to coś, czego można się nauczyć. POV, wiarygodne konstruowanie światów, konflikt fabularny – poznaj te i inne narzędzia pracy pisarza.

Pierwsza część filmu o Point Of View, czyli punktach widzenia narratora w prozie. Niezobowiązujące pisarskie pogaduchy z mocnymi konkretami dotyczącymi warsztatu.

Druga część filmu o Point Of View, czyli punktach widzenia narratora w prozie. Niezobowiązujące pisarskie pogaduchy z mocnymi konkretami dotyczącymi warsztatu.

Dziś o diable, który tkwił w szczególe, czyli o tym, jak wiarygodnie kłamać. A w warsztacie pisarskim przetłumaczymy to sobie na wiarygodne budowanie światów przez pisarza, zwłaszcza jeśli chodzi o tworzenie światów w fantastyce. Porozmawiamy także o polskiej szkole reportażu. Co te dwa zagadnienia mają ze sobą wspólnego? Zobaczcie sami.

Przemiana bohatera jest jednym z dogmatów konstruowania fabuły, wywodzącym się już od Arystotelesa. W filmie krótkie omówienie koncepcji przemiany bohatera, katharsis oraz kłamstwa, w które powinien wierzyć. Później spróbujemy ten model podważyć i zobaczyć, co z tego wyniknie.

David Mamet podzielił się ze słuchaczami Masterclass pewną dobrą radą, dotyczącą postaci drugoplanowych  a ja podaję dalej.